شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا ده سال دیگر به مترجم همراه نیاز نخواهید داشت

اپلیکیشن‌هایی که  در ترجمه زبان‌های مختلف به شما کمک می‌کنند به‌طور فوق‌العاده‌ای سودمندند، اما گاهی اوقات شما نیاز دارید در همان لحظه از یک زبان خارجی سر در بیاورید که ظاهراً تحقق این رویا چندان دور از دسترس نیست.

گرِگ کورادو، مدیر پروژۀ یادگیری عمیق گوگل موسوم به Google Brain (مغز گوگل)، می‌گوید: "ظرف ده سال آینده، به‌لطف پیشرفت‌های صورت‌گرفته در عرصۀ هوش مصنوعی، این رویا به واقعیت خواهد پیوست".

طبق گفتۀ او در طول 10 سال آینده، این امکان وجود خواهد داشت که در یک جلسه افراد به زبان‌های مختلفی صحبت کنند و دیگران با هدفون‌هایی که در گوششان دارند همان لحظه حرف‌های آنها را متوجه شوند.

کورادو می‌گوید "این موضوع امروز یک رویای دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد اما چیزی است که من تحققش را در ده سال آینده تضمین می‌کنم".

برای تحقق این فناوری، لازم است  در زمینه نوعی هوش مصنوعی با نام ماشین یادگیری، یا رایانه‎های آموزشی، پیشرفت‌هایی صورت بگیرد. برای این کار باید سیستم‌های مختلف ماشین‌های یادگیری مثل سیستم‌های تشخیص گفتار و ترجمه متن با هم ترکیب شوند تا هدفون بتواند عمل کند.

کورادو می‌گوید "شاید فاصلۀ این رویا تا واقعیت زیاد باشد اما چیزی است که من به آن بسیار خوشبین و امیدوار هستم".

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

Link: http://tarjomegostar.com/news/-تا-ده-سال-دیگر-به-مترجم-همراه-نیاز-نخواهید-داشت7.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* ترجمه گستر هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!