پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناشران از کتاب‌های ترجمه استقبال بیشتری می‌کنند

سپیده ابرآویز، نویسنده در خصوص دلیل استقبال نکردن مردم از رمان ایرانی و توجه بیشتر آنها به ترجمه گفت: دلیل اینکه مردم بیشتر به سمت آثار ترجمه می‌روند و از رمان‌های ایرانی کمتر استقبال می‌کنند، ناشر است. ناشران از کتاب‌های ترجمه استقبال بیشتری می‌کنند به دلیل آنکه بازار ترجمه خوب است و ناشر ریسک نمی‌کند.

وی افزود: در معرفی کتاب نیز بیشتر کارهای ترجمه معرفی می‌شود و روی این دسته از آثار تمرکز می‌کنند تا اینکه اثری ایرانی را معرفی کنند. ترجیح ناشر بین اثر ایرانی و ترجمه در این مسئله تاثیر می‌گذارد و شخصا فکر می‌کنم نویسنده خوب در کشورمان زیاد داریم.
 
ابرآویز بیان کرد: تفاوت آنها با نویسندگان خارجی در تفاوت جهان بینی است. اکثر نویسندگان با دغدغه‌های شخصی می‌نویسند و خانم‌ها دنبال دغدغه‌‎های خودشان می‌روند و درباره مسائل زنان می‌نویسند.

این نویسنده با اشاره به جهان بینی گسترده‌تر در ادبیات غرب اظهار داشت: گستردگی و تنوع موضوعی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که چرا از رمان ایرانی استقبال نمی‌کنند. هر کسی از خاستگاه خودش اثری را خلق می‌کند و یک نگاه باز و جهان شمول مخاطب جهانی نیز خواهد داشت. وقتی از خودم حرف می‌زنم تنها به درد خودم می‌خورد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه بازتری نگاه کنیم، از طرف دیگر ما نویسندگان دچار ممیزی ذهنی شدیم و به طور اتوماتیک و ناخود آگاه یک سانسور ذهنی داریم. از قبل نگارش اثر مراقب هستیم چیزی که به اصطلاح بد باشد را ننویسیم. این مسئله در استقبال نکردن مردم از رمان ایرانی و گرایش به کتب ترجمه تاثیر می‌گذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

Link: http://tarjomegostar.com/news/ناشران-از-کتاب‌های-ترجمه-استقبال-بیشتری-می‌کنند-2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* ترجمه گستر هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!