جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نرم افزار Google Translate؛ دنیا را به زبان خود ببینید!

هر چند با گسترش شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام نقش تصاویر در ارتباطات بشری بیش از هر زمان دیگری برجسته شده، ولی هنوز هم مهم‌ترین ابزار ارتباطی بشر زبان است. زبانی که هر روز در قالب گفتار و نوشتار با آن سر و کار داریم. از سوی دیگر ما در دورانی زندگی می‌کنیم که گسترش رسانه‌ها، ابزارهای ارتباطی نوین و سفرهای آسان، چهار گوشه‌ی آن را بسیار به هم نزدیک کرده. بدین ترتیب همیشه این احتمال وجود دارد که در هر لحظه و هر مکانی با زبانی غیر از زبان مادری روبرو شویم. خوشبختانه سرویس ترجمه گوگل در این زمینه یک راه حل خوب برای ما دارد. با نقد و بررسی اپلیکیشن Google Translate همراه باشید.

‌اپلیکیشن رایگان Google Translate در واقع مبتنی بر سرویس ترجمه گوگل است. این سرویس ترجمه ماشینی می‌تواند متون، اصوات، تصاویر، سایت‌ها و حتی ویدیوها را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند. اپلیکیشن Google Translate که هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده، سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد. گوگل به تدریج قابلیت‌های کاربردی مختلفی نظیر ترجمه‌ی آفلاین و Tab to Translate را هم به این اپلیکیشن اضافه کرده تا آن را به بهترین مترجم جیبی تبدیل کند. در حال حاضر سرویس ترجمه گوگل و به طبع آن اپلیکیشن Google Translate امکان ترجمه کردن متون بین ۱۰۳ زبان مختلف را دارد. از بین این ۱۰۳ زبان، اطلاعات ۵۲ زبان را می‌توانید در اپلیکیشن مترجم گوگل دانلود کنید و حتی بدون نیاز به اتصال اینترنت به ترجمه‌ی آن‌ها بپردازید.

ترجمه گوگل - مترجم گوگل - اپلیکیشن Google Translate

رابط کاربری Google Translate بسیار ساده و سر راست است. ولی در زیر این ظاهر ساده قابلیت‌های کاربردی بسیار زیادی پنهان شده. علاوه بر وارد کردن متون از طریق تایپ کردن، می‌توانید از میکروفون، دوربین و دست‌خط هم برای این کار استفاده کنید. اپلیکیشن Google Translate قابلیت ترجمه‌ی هم‌زمان مکالمات بین ۳۲ زبان را دارد. همچنین می‌توانید با عکس گرفتن از متون، ۳۷ زبان مختلف را ترجمه کنید. در حالت Handwriting یا دست‌نویسی هم امکان ترجمه کردن ۹۳ زبان مختلف بدون استفاده از کیبورد وجود دارد. اپلیکیشن Google Translate‌ حتی می‌تواند متن پیامک‌های شما را مستقیما برایتان به زبان‌های دیگر ترجمه کند. بخش Phrasebook اپلیکیشن Google Translate که در iOS به نام Starred مشخص شده، اجازه می‌دهد ترجمه‌ی متون و لغاتی را که ممکن است بعدا دوباره به آن‌ها نیاز داشته باشید، ذخیره و نگهداری کنید. قابلیت کاربردی دیگر هم که Tab to Translate نام دارد اجازه می‌دهد در هر اپلیکیشن یا بخشی از گوشی که هستید تنها با انتخاب و کپی کردن یک متن، بلافاصله به ترجمه‌ی آن دسترسی پیدا کنید. البته با توجه به ماهیت متفاوت سیستم‌عامل iOS، بعضی از این قابلیت‌ها از جمله ترجمه‌ی SMS و Tab to Translate تنها در نسخه‌ی اندروید در دسترس هستند.

جمع‌بندی

اپلیکیشن Google Translate یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که تا به حال برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده. این اپلیکیشن را می‌توان جز ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ها دسته‌بندی کرد که همگان بهتر است بلافاصله پس از راه‌اندزی یک گوشی جدید آن را دانلود و نصب کنند. حتی افرادی که به یک زبان مسلط هستند هم هر از گاهی ممکن است در یک متن به لغت یا اصطلاحی ناآشنا برخورد کنند. در این شرایط اپلیکیشن Google Translate، با روش‌های ورودی متنوع و قابلیت جالب Tab to Translate آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای درک مفهوم متن خواهد بود. با این حال توجه داشته باشید که علی‌رغم پیشرفت چشمگیر الگوریتم سرویس ترجمه گوگل، هنوز هم Google Translate‌ نمی‌تواند برای ترجمه کردن متون بلند جای انسان را بگیرد. بنابراین هرچند اپلیکیشن Google Translate برای کاربردهای روزمره بسیار کارآمد و مفید است ولی قطعا نباید از آن برای ترجمه‌ی یک متن ادبی یا یک نامه‌ی رسمی استفاده کنید.

Pros

  • ترجمه آنلاین متون بین ۱۰۳ زبان مختلف
  • امکان ترجمه آفلاین ۵۲ زبان
  • ترجمه هم‌زمان مکالمات بین ۳۲ زبان
  • ترجمه متون با استفاده از دوربین در ۳۷ زبان
  • پشتیبانی از قابلیت Handwriting در ۹۳ زبان
  • ترجمه مستقیم پیامک‌ها
  • امکان ذخیره و نگه‌داری ترجمه‌ها
  • ترجمه کردن سریع متون در اپلیکیشن‌های مختلف با استفاده از Tab to Translate

Cons

  • در دسترس نبودن برخی از قابلیت‌ها در نسخه‌ی iOS
  • قابل اعتماد نبودن الگوریتم ترجمه گوگل در ترجمه متون بلند، فنی و ادبی

منبع: دیجی کالا مگ

Link: http://tarjomegostar.com/news/نرم-افزار-Google-Translate؛-دنیا-را-به-زبان-خود-ببینید!3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* ترجمه گستر هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!